ÅTERSIM
Bokning och avbokning av återsim – så här fungerar det:
Observera att detta är en service och ingen garanti, det bokas i mån av plats efter ni missat er lektion och senast ert sista kursdatum vid midnatt. För att boka och se ett återsim så behöver ni logga in på er kundsida. Vi kan inte garantera att det finns lediga återsim då det är en service vi försöker fortsätta att tillhandahålla.
De flesta platserna kommer vara på Vattenkompaniet då det inte finns tillgänglig bassängtid för återsim på alla anläggningar. Viktigt att alltid läsa om vad som gäller på den anläggningen som ni bokat återsim på. Informationen finns i bekräftelsen av ditt återsim.
Återsimssystemet känner endast av en pågående kurs, missar ni er sista lektion så är bokningen av återsim öppen på er kundsida från lektionens sluttid fram till midnatt kl.00:00 samma dag.
Det är alltid färre bokade i början av kursen så ett tips är att ta igen missad lektion så snart som möjligt och inte vänta in i kursen när fler har hunnit missa.
Ni kan endast boka ett återsim i taget och behöver ha simmat ert återsimstillfälle innan ni kan boka in ett nytt. Bokar ni in ett återsim som sker efter er sista lektion så påverkar det möjligheten i nästa kursperiod. Man kan inte flytta över återsim in i nästa kursperiod.
Endast en vuxen per barn får delta på återsimmet, det gäller även kunder som har en bokning på Babysim Familj. Åskådare är inte tillåtna på återsim.
Avbokning:
Får ni förhinder måste platsen avbokas senast 2 timmar innan bokad återsimstid.
Ni avbokar platsen från er kundsida. Utebliven eller sen avbokning av återsim debiteras med 150kr och återsimmet är förbrukat.
Avbokar ni ett återsim som ligger efter er kurs är avslutad kommer ni inte kunna boka ett nytt.
Väntelista:
Observera att väntelista avbokas automatiskt 3 timmar innan ett återsim startar om ni inte har fått en plats. Om ni får en plats skickas en bokningsbekräftelse via mejl.
Man kan inte både stå på väntelista och ha en bekräftad bokning av återsim samtidigt, däremot kan man sätta upp sig på flera väntelistaplatser.
Kundsida:
Här ser du alltid ditt bekräftade återsim och kan logga in och titta där om du är osäker om du har en plats. Det är även där du bokar och avbokar återsim.
Jag kan inte boka återsim, varför?
Om det inte finns några tillgängliga tider för återsim på er kundsida så kan det betyda en rad olika saker såsom:
– att er kurs redan är avslutad – efter kl.00.00 kursdatumets slut kan ni inte boka återsim längre
– att ni inte har någon registrerad frånvaro än – man kan inte boka återsim innan man missat en lektion
– att ni inte avbokat ett återsim i tid och det är förbrukat
– att ni som kund har en obetald faktura för ett ej avbokat återsim – obetalda fakturor ser ni under profil – fakturor
– att ni redan är inbokade på ett återsim som inte har varit än – ni kan ha ett återsim bokat i taget
– att ni har bytt simtid efter att kursen har startat och då känner inte systemet av lektioner vid byten
– att ni bokat in ett återsim under pågående kurs som infaller efter att er kurs är avslutad. Systemet känner då av att ni varit frånvarande en lektion men också att ni redan haft ett återsim under samma kursperiod och då kan ni inte boka in ett nytt. Återsim behöver alltså ske under samma kursperiod, innan sista lektionen för att inte påverka nästa kursperiod för er.
Vad är ett återsim?
Återsim är ett simtillfälle med blandade grupper, ni övar på det ni gjort tidigare och tar hjälp av er instruktör. Vi försöker behålla den här servicen som i första hand är till för att ta igen vid sjukdom. Återsim kan finnas på olika anläggningar och tider i mån av plats. För att öppna ett återsim krävs det en ledig bassängtid och vi har tillgång till en instruktör som kan arbeta.